Mnoho majiteľov firiem začínalo takto: začali predávať svoje produkty alebo služby priateľom, rodinným príslušníkom alebo miestnym spotrebiteľom v okolí. Väčšina ich predajov zvyčajne závisela od ústneho podania o tom čo ponúkajú a samozrejme chvály a správy sa v komunite šíria rýchlo. Takže v určitom okamihu sa niektorí z týchto majiteľov firiem zastavia a pýtajú sa sami seba: “Potrebujem ja vlastne webovú stránku pre svoju firmu? A ak áno, tak prečo?”
Rovnako ako mnohí majitelia, možno sa aj vy domnievate, že vaša firma nemôže profitovať z toho, že by mala navyše webovú stránku alebo že to je drahý špás, niečo, čo nie je v rozpočte. Alebo si možno myslíte, že počítač nepoužívate takže sú na tom rovnako aj vaši zákazníci. Toto sú mylné predstavy.
Týchto 10 dôvodov dokazuje, prečo potrebujete PROFESIONÁLNU WEBOVU STRÁNKU, bez ohľadu na veľkosť vašej firmy:
1. ŠETRÍ VÁM ČAS
Poskytovanie informácií svojim zákazníkom si vyžaduje čas, či už je to NA telefóne, osobne alebo cez e-mail. Pomocou vlastného webu môžete poskytnúť veľa informácií o vašich produktoch a službách. Akonáhle je vaša webová stránka v prevádzke, je k dispozícii vašim zákazníkom navždy, čo vám ušetrí čas. A čo je čas? Čas sú peniaze!
2. ŠETRÍ VÁM PENIAZE
Pravdepodobne si myslíte, že si nemôžete dovoliť profesionálnu webovú stránku, ale v skutočnosti si nemôžete dovoliť ju nemať. Hoci náklady na tvorbu webových stránok sa líšia, po spustení webovej stránky pre menší podnik spravidla predstavujú menej ako pár euro mesačne . V porovnaní s cenou inzercie v novinách, keď zoberiete do úvahy potenciálny trh, ktorý môžete dosiahnuť s webovou stránkou, je to veľmi nákladovo efektívny spôsob dávania sa do povedomia.
3. JE PRÍSTUPNÁ 24 HODÍN DENNE
Webová stránka je k dispozícii pre vašich pravidelných i potenciálnych zákazníkov 24/7/365 dní v roku a poskytuje im pohodlie pri prezeraní si vašich produktov a služieb, keď je váš obchod alebo kancelária zatvorená. S dnešným uponáhľaným životným štýlom je to skvelá pozícia pre vás i vášho zákazníka pri rozhodovaní o kúpe.
4. BUDUJE VÁM DÔVERYHODNOSŤ
V súčasnosti stále viac spotrebiteľov využíva internet na vyhľadávanie produktov alebo služieb, ktoré potrebujú. Váš malý podnik získa dôveryhodnosť tým, že bude mať webové stránky. Bez toho, potenciálni zákazníci pôjdu k svojim konkurentom, ktorí to robia. Ak už máte webové stránky, ale je to “doma”, profesionálne prepracovanie poskytne vášmu podnikaniu profesionálny obraz, ktorý bude inšpirovať ešte väčšiu dôveru. V prípade domácich firiem to je obzvlášť výhodné, pretože nemáte predpoklady na propagáciu svojich produktov alebo služieb.
5. VYTVÁRA PRVÝ DOJEM
Rovnako ako každé stretnutie, ktoré môžete urobiť vonku, prvý dojem môže byť absolútne rozhodujúci pre zvyšok vzťahu. Keď potenciálny zákazník narazí na vašu firmu, máte asi 10 sekúnd, aby ste naňho zapôsobili a presvedčili, že sa o vás viac chce dozvedieť viac. A vaše webové stránky sú najlepší nástroj, ktorý na to môžete použiť.
6. EFEKTÍVNE INFORMUJE VAŠICH ZÁKAZNÍKOV
Predstavte si vašu web stránku ako online brožúra alebo katalóg. Je oveľa jednoduchšie a rýchlejšie aktualizovať informácie o vašich produktoch a službách na vašich webových stránkach ako v tlačových materiáloch, čo je efektívny spôsob, ako umožniť zákazníkom vedieť o príchode nových produktov, nadchádzajúcich udalostiach, špeciálnych akciách alebo akýchkoľvek nových službách teraz ponúknuť. Na rozdiel od tlačových reklám, ktoré sa rýchlo stávajú zastarané, môžu vaše webové stránky poskytovať aktuálne informácie a novinky.
7. JE VAŠIM PROFESIONÁLNYM PREDAJCOM
Či poskytujete produkty alebo služby, vaše webové stránky vám zároveň poskytujú alternatívne miesto na predaj. Ako obchodník sú skvelým miestom na predaj vašich produktov na širší trh; dokonca aj služby môžu byť sprístupnené globálne. Myslíte si, že nebudete môcť predávať svoje produkty alebo služby online? Nezabúdajte, dokonca aj autá a domy sa predávajú online!
8. POSKYTUJE MÉDIUM PRE VAŠU PRÁCU
Bez ohľadu na typ podnikania, v ktorom fungujete, webová stránka je skvelým miestom pre prezentáciu vašej práce. Zahrnutím portfólia alebo galérie obrázkov, či referencií o vašej práci môžete preukázať, čo robí vaše podnikanie jedinečným a odlíšiť sa tak od konkurencie.
9. MÁTE PLNÚ KONTROLU
Web stránka je efektívne zapojenie do marketingovej stratégie sociálnych médií, ktorých slabým miestom je, že naozaj nemôžete zaručiť, že narazíte na svoje cieľové publikum, na rozdiel od svojich webových stránok. Je na vás, môžete mať pod kontrolou každý údaj, aj postupnosť v akom sa zákazník k nemu dostane. Ste pánom celého informačného toku a to môže byť jedna z podceňovaných no na druhej strane najlepších výhod vlastnej web stránky.
10. DOSIAHNE CELÝ RYBNÍK
Mať webovú stránku vám umožňuje vytvoriť najväčšiu rybársku sieť na zachytenie maximálneho množstva ľudí. Ak máte iba stránku na Facebooku či inej sociálnej sieti, dostanú sa k vám len tí, čo majú účet na Facebooku. Čo ak potenciálny, skutočne dobrý. zákazník nie je aktívny na žiadnej z nich? Vaše webové stránky fungujú ako rozbočovač, ktorý umožňuje udržiavať neustály tok návštevníkov.